Przejście na Wyzwolenia czy podziemny tunel na Unii?

2015-01-23 16:57:21(ost. akt: 2015-01-24 12:42:52)
Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Autor zdjęcia: Archiwum GG

Przebudowa przejścia przez tory kolejowe przy ulicy Wyzwolenia nie może dojść do skutku. Władze miasta po dwóch latach starań i rozmów z PKP oraz wojewodą warmińsko-mazurskim nie uzyskały decyzji pozwalających na rozpoczęcie modernizacji. 


Taki obraz sprawy przedstawili 22 stycznia na sesji Rady Miejskiej w Giżycku naczelnik Wydziału Inwestycyjno-Technicznego Róża Cudzanowska oraz burmistrz miasta Wojciech Iwaszkiewicz.

Cała sprawa nieustannie wraca niczym bumerang do punktu wyjścia, czyli sytuacji, w której budowa kładki nad ulicą Kolejową (przedłużenie Pasażu Portowego) była uzależniona od likwidację wspomnianego przejścia przy Wyzwolenia. 
Teraz pojawił się nowy element, które władze miasta muszą brać pod uwagę. Jest to planowana przez PKP elektryfikacja odcinka kolejowego Korsze - Ełk. 2015 rok przeznaczony jest na prace projektowe. W kolejnych latach trakcja ma być zelektryfikowana. W związku z tą inwestycją pojawiły się sugestie jednej z instytucji odpowiedzialnych za elektryfikację, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa przejścia pod torami w postaci tunelu. Taki mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej.
Władze miasta - jak zapewnił nas burmistrz Wojciech Iwaszkiewicz - nie składają broni i nadal będą czyniły starania o uzyskanie zgody na modernizację przejścia przy Wyzwolenia. Tylko biorąc pod uwagę dwuletnie doświadczenia w tej sprawie czy ma to jeszcze sens?

S.K.





Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.

Swoją stronę założysz klikając na gizycko.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:

">kliknij tutaj

Komentarze (27) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Co zrobił Pan? #1643989 | 5.79.*.* 23 sty 2015 17:05

    Tak wielki jest Pan.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

  2. Janusz #1644028 | 37.152.*.* 23 sty 2015 17:55

    rozebrać tory między Wilkasami a Borowem i zrobić stacje Giżycko Zach. i Giżycko Wsch. Będzie dodatkowa przeprawa drogowa przez kanał Giżycki.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. sokisda #1644054 | 89.228.*.* 23 sty 2015 18:21

      Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Najlepszą alternatywą dla tych przejść - kładek byłaby likwidacja odcinka torów Niegocin - Giżycko. Poza sezonem (dla Giżycka) bezpośrednie kolejowe /szynobus/ połączenie z Olsztynem i Białymstokiem "chwatit" W sezonie z pewnością bezpośrednich połączeń by przybyło, no ale to rybka po obiedzie :)

    2. ......... #1644073 | 89.229.*.* 23 sty 2015 18:37

      Korwin Mikke utworzył nową partię - Koalicja Uzależnień Robotników w Amsterdamie

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

    3. ???? #1644109 | 89.228.*.* 23 sty 2015 19:13

      Tunel to schody i kolejne problemy dla osób starszych i niepełnosprawnych ! No jest plusik - można tam się odlać :) Dlaczego Ełk stawia warunki dla kolei i w związku z tą przebudową domaga się budowy dodatkowego wiaduktu, a w Giżycku tradycyjnie Adam Słodowy - ZRÓB TO SAM :)

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (27)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5