Przejście na Wyzwolenia czy podziemny tunel na Unii?

2015-01-23 16:57:21(ost. akt: 2015-01-24 12:42:52)
Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Tunel pod torami mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej

Autor zdjęcia: Archiwum GG

Przebudowa przejścia przez tory kolejowe przy ulicy Wyzwolenia nie może dojść do skutku. Władze miasta po dwóch latach starań i rozmów z PKP oraz wojewodą warmińsko-mazurskim nie uzyskały decyzji pozwalających na rozpoczęcie modernizacji. 


Taki obraz sprawy przedstawili 22 stycznia na sesji Rady Miejskiej w Giżycku naczelnik Wydziału Inwestycyjno-Technicznego Róża Cudzanowska oraz burmistrz miasta Wojciech Iwaszkiewicz.

Cała sprawa nieustannie wraca niczym bumerang do punktu wyjścia, czyli sytuacji, w której budowa kładki nad ulicą Kolejową (przedłużenie Pasażu Portowego) była uzależniona od likwidację wspomnianego przejścia przy Wyzwolenia. 
Teraz pojawił się nowy element, które władze miasta muszą brać pod uwagę. Jest to planowana przez PKP elektryfikacja odcinka kolejowego Korsze - Ełk. 2015 rok przeznaczony jest na prace projektowe. W kolejnych latach trakcja ma być zelektryfikowana. W związku z tą inwestycją pojawiły się sugestie jednej z instytucji odpowiedzialnych za elektryfikację, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa przejścia pod torami w postaci tunelu. Taki mógłby powstać na przedłużeniu ulicy Unii Europejskiej.
Władze miasta - jak zapewnił nas burmistrz Wojciech Iwaszkiewicz - nie składają broni i nadal będą czyniły starania o uzyskanie zgody na modernizację przejścia przy Wyzwolenia. Tylko biorąc pod uwagę dwuletnie doświadczenia w tej sprawie czy ma to jeszcze sens?

S.K.





Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.

Swoją stronę założysz klikając na gizycko.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony.

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:

">kliknij tutaj

Komentarze (27) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. moi #1644235 | 178.235.*.* 23 sty 2015 21:39

    A może zbudować metro z Placu Grunwaldzkiego nad jezioro. Nikt jeszcze nie wpadł na taki pomysł?

    Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mazepa #1647109 | 83.31.*.* 26 sty 2015 21:55

      Tunel? O to dopiero by sie namnożyło pobić, rozbojów, kradzieży i gwałtów. O smrodach i odchodach nie wspomnę.

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

    2. może #1645378 | 89.228.*.* 25 sty 2015 10:23

      Zbliża się modernizacja - przebudowa torowiska i się pytam. Tory jak tory - muszą być, ale czy ktoś zadał sobie trud w sprawie przeniesienia składu węglowego ? Może należałoby zostawić niezbędne torowisko do ruchu pasażerskiego, a towarówkę przekierować gdzieś w okolicy Bystrego ? Dziwi mnie fakt, że burmistrz praktycznie nic nie wie o tej inwestycji. Cytat W.I. z głowy "prawdopodobnie dobudują drugi tor" !?!?

      Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. mieszko #1644722 | 31.135.*.* 24 sty 2015 14:18

        Jedna kładka już jest. Szkoda tylko, że przy większej imprezie wszyscy lazą przez tory. Zresztą cały czas przez tory ktoś łazi.

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

      2. A przepis wyraźnie: albo tunel albo kładka #1644632 | 46.112.*.* 24 sty 2015 12:29

        § 102. 1. W przypadku braku możliwości wykonania bezkolizyjnego przejścia pod torami powinno się budować przejścia dla pieszych nad torami kolejowymi (kładki).

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (27)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5