Poniedziałek, 19 listopada 2018. Imieniny Elżbiety, Faustyny, Pawła

Podziel się:

Podziel się:

Europejski Tydzień Kodowania

Język programowania jest językiem przyszłości, a ćwiczenia kodowania wspomagają rozwój procesów poznawczych takich jak: pamięć, koncentracja czy myślenie, oraz rozwijają wyobraźnię, wspomagają rozwój słownika czynnego i biernego.

Za nami Europejski Tydzień Kodowania. Wzięły w nim udział 3 n-lki naszej szkoły ze swoimi klasami. Pani Joanna Danielczyk i pani Justyna Kozłowska swoje działania zgłosiły na stronie https://codeweek.eu/.
Język programowania jest językiem przyszłości, a ćwiczenia kodowania wspomagają rozwój procesów poznawczych takich jak: pamięć, koncentracja czy myślenie, oraz rozwijają wyobraźnię, wspomagają rozwój słownika czynnego i biernego. Nie trzeba być on line, by uczyć się elementów programowania. Z kodowaną ortografią mierzyli się 19. października uczniowie dwóch klas czwartych pod okiem pani Justyny Kozłowskiej. Klasa 4h uzupełniała graficzne dyktando. Zabawa polegała na prawidłowym uzupełnieniu wyrazów rz lub ż - pomógł w tym słownik ortograficzny, i pokolorowaniu we właściwy sposób zakodowanej karty. Jeśli uczynili to poprawnie, ukazywał się ukryty obrazek. Klasa 4b walczyła z ortograficznym sudoku, w którym zamiast liczb znajdowały się wyrazy z trudnością ortograficzną. Już w pierwszych minutach pracy uczniowie wyłapali błąd w karcie - brak jednego słowa. Dodali więc żabę. Trzeba było dobrze pogłówkować, by w tym samym rzędzie i tej samej kolumnie nie powtórzyło się dwukrotnie to samo słowo. Wielu się udała ta sztuka. Jak widać, kodować można nawet na języku polskim.
U pani Joanny Danielczyk na matematyce i na przerwie, uczniowie klas IVc, IVh, VIc, VId, VIIc próbowali odkodować obrazek wg podanych współrzędnych z wykorzystaniem kart pracy. Z zaciekawieniem przystąpili do pracy. Była to praca grupowa, każdemu zależało, by właściwie wypełnić pola. Z niecierpliwością czekali na wyłaniający się obrazek… Udało się ;)
Z kolei na informatyce w klasie IVa, dzieci tworzyły miasteczko dla Ozobota (małego robota). W domu chętne osoby stworzyły makiety miasteczka własnego pomysłu. Były to przepiękne prace, które można było oglądać w czytelni szkolnej. Następnie na lekcji dzieci rysowały trasy dla robota, wykorzystując kody graficzne. O tym, że trzeba być cierpliwym i dokładnym, przekonały się same, gdy Ozobot nie „czytał” właściwie kodów. Wielką frajdą było takie zakodowanie trasy, po której robot jechał bezbłędnie.
Opiekunem i koordynatorem działań w klasach IVe, IVf, IVg oraz Va, Vd, Ve była nauczycielka matematyki Agnieszka Dickti. Uczniowie przygodę z kodowania rozpoczęli od poznania zasad zabawy i nauki sposobu kodowania. Wzbudziło to ich zainteresowanie i chęć do działania. Następnie gdy już każdy znał zasady gry – przystąpiliśmy do rywalizacji. Nagroda dla zwycięzcy było uznanie klasy i ocena celująca z wpisem do dziennika. Poprzeczka działań uniosła się do góry i uczniowie nie dostali gotowych kodów, lecz uzyskiwali je wykonując obliczenia na liczbach. Efekt był niesamowity. Niektórych tak pochłonęło kodowanie, że sami zaczęli tworzyć rysunki z kodami-szło im świetnie. Zabawa wciągnęła również kilku rodziców…
Mamy nadzieję, że do obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania włączy się w przyszłości coraz więcej klas. Zapraszamy za rok 
Szkolny koordynator:
Joanna Danielczyk
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: Szkoła Podstawowa nr 7 w Giżycku oraz opublikowany na portalu Giżycko: Europejski Tydzień Kodowania
Oceń artykuł:

(0)