Niedziela, 19 listopada 2017. Imieniny Elżbiety, Faustyny, Pawła

Podziel się:

Podziel się:

Finał projektów edukacyjnych w Gimnazjum nr 1.

Dzień 3-go kwietnia uczniowie Gimnazjum nr 1 w Giżycku spędzili nieco inaczej niż zwykle. Tego dnia na scenie auli szkolnej drugoklasiści, w ramach realizacji projektów edukacyjnych, prezentowali efekty swojej długiej , ale jak owocnej pracy.

Dzięki ich wystąpieniom młodzież mogła wybrać się na wycieczkę po Giżycku i okolicy. W ramach projektu „Różnorodność ptaków i pomników przyrody w Giżycku i okolicy” uczniowie obserwowali i rozpoznawali ptaki oraz pomniki przyrody. Z wielkim zainteresowaniem gimnazjaliści oglądali bielika w locie, czarnego bociana, kraskę czy makolągwę.
Natomiast projekt „Kurs na dawne Giżycko” łączący w sobie historię ze sztuką , przybliżył uczniom wybrane zabytki miasta, które przedstawione zostały w formie fotografii i zdjęć.
Kolejna grupa w ramach realizacji projektu: „Born in the USA” zabrała swoich kolegów aż za Atlantyk- do Stanów Zjednoczonych. W celu udzielenia odpowiedzi na pytanie: jak wyglądałoby życie nastolatka , gdyby urodził się w USA, młodzież przygotowała prezentację dwóch postaci amerykańskich nastolatków żyjących w zupełnie innych warunkach tj. Billiego Colgate pochodzącego z zamożnej rodziny oraz Nathalie Fence z rodziny biednej. Wszystkie informacje dotyczące życia codziennego, szkoły, zainteresowań gimnazjaliści przygotowali w języku angielskim.
W ramach projektu „Dlaczego Jan Paweł II może być autorytetem dla młodzieży”, gimnazjaliści przygotowali program słowno- muzyczny „Okna, buty i kremówki”, który skłonił do refleksji i wyciszenia. W ciekawy sposób z pozycji różnych przedmiotów związanych z Janem Pawłem II zostało przedstawione, kim był i kim jest Jan Paweł II dla młodzieży.
O istnieniu magicznych słów, zasad oraz uśmiechu, życzliwości, radości, ale też o pewnych konwenansach- co wolno, a czego nie, przypomnieli uczniowie realizujący projekt: „Savoir- vivre,
A-B-C dobrego zachowania”. Poprzez ulotki i hasła tematyczne wywieszone w różnych zakątkach budynku szkoły, drugoklasiści starali się uwrażliwić społeczność szkolną na zasady i normy etyczne obowiązujące we współczesnym świecie.
Inny zespół starał się przypomnieć, a nawet sprawdzić wiedzę z zakresu tabliczki mnożenia. Dlatego też przystąpił do szeroko zakrojonej akcji – VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Korytarze szkolne ozdobione plakatami, rekwizytami, dekoracjami z tabliczką mnożenia wprowadziły szkołę w matematyczny nastrój. „Tabliczkowa wiedza sprawdzana była nie tylko wśród uczniów, ale również wśród pracowników: szkoły, Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli oraz pracowników i interesantów Urzędu Miasta. Zarówno dorośli jak i uczniowie cieszyli się ze swojego sukcesu uzyskując przy tym tytuł Eksperta.

Powtórka wiadomości z geometrii i plastyki, to cel projektu: „Origami- magiczny świat matematyki”. Założeniem projektu było stworzenie pracy, która będzie zachwycać kompozycją i strukturą. Matematyczne origami stało się pasją niektórych uczniów naszej szkoły, a wykonane prace – łabędzie – świadczą o wielkiej cierpliwości i zdolnościach manualnych uczestników projektu.

Budową modeli sterowców i balonów zajęły się grupy, które realizowały projekt dotyczący zastosowania prawa Archimedesa w gazach. Oprócz wspomnianych modeli , młodzież przygotowała prezentację multimedialną na temat historii, budowy oraz wykorzystania balonów i sterowców.
Wielu wrażeń dostarczyły pokazy doświadczeń chemicznych wykonanych w ramach projektu
„Czary mary- czyli jak poczuć chemię do chemii”. Młodzi chemicy wyczarowali „Lokomotywę”, „Smoka – Czarną Bestię”, „Ducha w butelce”, „Tęczowe mleko”, przez co udowodnili, że chemia może być fascynująca.
Uczniowie, którzy chcieli sprawdzić się jako organizatorzy zawodów sportowych, uczestniczyli w realizacji projektu „Jak zorganizować rozgrywki młodszym kolegom ze szkoły podstawowej?”. Dzięki działaniom poznali logistykę przygotowań rozgrywek sportowych oraz reguły ich przeprowadzenia, a także zasady sędziowania i protokołowania meczy. Poszerzyli również swoją wiedzę na temat zastosowanych dyscyplin sportowych: piłki nożnej i koszykowej.
Miłośnicy żeglarstwa i tenisa stołowego realizowali projekty związane z tymi dyscyplinami sportu, wskazując przy tym największe autorytety- ich życiorysy i sukcesy.
„Czy reklama , to sztuka przekonywania?- o języku reklamy”, to temat kolejnego projektu. Uczniowie wskazywali cechy języka reklamy, analizując przy tym konkretne przykłady.
Poprzez udział w działaniach związanych z realizacją projektów edukacyjnych młodzież uczy się przede wszystkim współpracy w grupie, wskazywania mocnych i słabych stron swoich działań, gospodarowania czasem oraz samodyscypliny.
Dzień projektów edukacyjnych upłynął w znakomitej atmosferze.
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: GM1
Oceń artykuł:

(0)