Rzecznik konsumentów pomoże, ale nie ma uprawnień kontrolnych

2023-03-15 10:18:46(ost. akt: 2023-03-14 10:28:20)
Katarzyna Tota Leszczyńska

Katarzyna Tota Leszczyńska

Autor zdjęcia: arch. Katarzyna Tota Leszczyńska

Rzecznik konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje nakazów ani zakazów, nie nakłada kar. Działa wyłącznie w sprawach konsumenckich dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - KATARZYNA TOTA – LESZCZYŃSKA
przyjmuje interesantów w pokoju nr 12 Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, tel. (087) 428 59 58 wew. 52, fax. (087) 428 55 06
e-mail: rzecznik@gizycko.starostwo.gov.pl

Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 – 16:00
od wtorku do piątku 7:30 – 15:30

KONSUMENCKIE CENTRUM E-PORAD – porady udzielane drogą e-mailową przez ekspertów Federacji Konsumentów – porady@dlakonsumentow.pl

Konsumenckie Centrum e-Porad w języku ukraińskim – maile należy wysyłać na adres uaporady@dlakonsumentow.pl
Infolinia konsumencka po ukraińsku – tel. 22 290 89 16 lub 801 440 220 i po odsłuchaniu pierwszego komunikatu należy wybrać 5.

Sprawy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące:
- umów sprzedaży
- umów o świadczenie usług przez „fachowców”, a więc serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie, rzemieślnicy świadczący usługi
- umów o świadczenie usług: telekomunikacyjnych, turystycznych, przewozowych i pocztowych, bankowych energetycznych, związanych z obrotem nieruchomościami, edukacyjnych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Giżycku działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu giżyckiego. Osoby mieszkające poza powiatem powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie.


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5