Dzień Polskiej Żywności. Polacy wybierają rodzime produkty

2022-08-25 08:50:06(ost. akt: 2022-08-25 08:59:01)

Autor zdjęcia: mat. organizatora

Polacy stawiają na polską żywność. 25 sierpnia po raz 10 obchodzimy Dzień Polskiej Żywności, którego celem jest zwrócenie uwagi na bogatą ofertę rodzimych producentów żywności oraz wspieranie lokalnej przedsiębiorczości.
Już po raz 10 obchodzony jest Dzień Polskiej Żywności, który powstał z inicjatywy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na bogatą ofertę rodzimych producentów żywności oraz wspieranie lokalnej przedsiębiorczości. Jak się okazuje, Polacy chętnie wybierają rodzime produkty – badania przeprowadzone na zlecenie Barbora nie pozostawiają wątpliwości. Blisko 83% Polaków kupuje rodzime produkty zwracając uwagę, czy wybierane przez nich artykuły spożywcze są polskie.

Jabłka, truskawki, pomidory
Największym zaufaniem cieszą się polskie jabłka, truskawki i inne owoce. Większość respondentów przyznaje, że w przypadku tych produktów kieruje się ich pochodzeniem. Podobnie w przypadku warzyw takich, jak włoszczyzna, pomidory, ogórki. Na trzecim miejscu znalazł się nabiał, jajka, mleka, sery, a na czwartym mięso i wędliny.

Co kieruje wyborami Polaków?
Ponad połowa ankietowanych uważa, że polskie produkty są po prostu dobrej jakości. Prawie 48% badanych przyznaje, że polskie warzywa i owoce są smaczniejsze niż importowane. Wspieranie polskich przedsiębiorstw to kolejny czynnik decydujący o wyborze rodzimej żywności.

– Polacy uważają, że polskie produkty są dobrej jakości i chętnie po nie sięgają. Jednak z badania, które zleciliśmy na początku sierpnia tego roku, wynika, że około 13% ankietowanych ma świadomość, iż można je znaleźć w ofercie sklepów internetowych. Chcemy, aby ta świadomość rosła, a polscy klienci otrzymywali to czego oczekują. Dlatego istotnym elementem naszej działalności jest podejmowanie współpracy z lokalnymi dostawcami i oferowanie produktów regionalnych, cenionych przez mieszkańców obsługiwanych przez nas obszarów. Dzięki takiej strategii wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz wspieramy polskich przedsiębiorców – mówi Szymon Suleja, Head of Assortment, Barbora.pl.
opr.rs

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5