Płatne strefy i parkingi to wolne miejsca postojowe

2021-11-15 09:48:07(ost. akt: 2021-11-15 10:08:46)

Autor zdjęcia: Renata Szczepanik

W minionym sezonie letnim w Giżycku obowiązywały płatne strefy i parkingi. Po raz pierwszy od wielu lat można było bez problemu zaparkować autem w centrum miasta. Do kasy miejskiej wpłynęło ok. 370 tysięcy zł.
W strefie płatnego parkowania znalazły się ścisłe centrum Giżycka, główne ulice oraz wybrane lokalizacje w pobliżu wejść na miejską plażę, molo i do portu. Zamiast jednego miejskiego płatnego parkingu, w mieście pojawiło się kilka miejsc, gdzie trzeba było zapłacić za postój auta od 1 zł. W okresie od 01.05. do 30.09.2021 r. poborem opłat w ramach Sezonowej Strefy Płatnego Parkowania i Płatnych Parkingów (SSPP i PP) objętych było łącznie ok. 900 miejsc parkingowych.


Fot. Renata Szczepanik

Jak władze miasta oceniają funkcjonowanie płatnych parkingów i miejsc postojowych w minionym sezonie na terenie Giżycka?

- Rozwiązanie, które zostało uchwalone przez radę miejską jako wynik prac wszystkich komisji zostało ocenione przez wielu mieszkańców pozytywnie – informuje burmistrz Wojciech Karol Iwaszkiewicz. - Giżycczanie bardzo często podkreślali komfort dostępności do parkingów w połączeniu z relatywnie niskimi opłatami. Sprawdziły się też abonamenty. Generalnie pierwszy rok funkcjonowania należy ocenić dobrze, jednak nie udało się uniknąć pewnych problemów i utrudnień związanych z funkcjonowaniem obszaru poboru opłat, takich jak kwestie związane z precyzyjnym oznakowaniem strefy, trudnościami w obsłudze aplikacji mobilnych czy ogromnym zainteresowaniem mieszkańców zakupem kart abonamentowych, co przyczyniło się do powstania kolejek w Biurze Strefy Płatnego Parkowania w pierwszych dniach maja.

Fot. Renata Szczepanik

Firma City Parking Group S.A., która w postępowaniu przetargowym została wybrana na operatora i zarządcę obszaru SSPP i PP miała z kolei trudności z pozyskaniem i rotacją pracowników.

- Z informacji uzyskanych przez operatora wynika, że liczba wykupionych abonamentów przez użytkowników strefy w Giżycku jest znacznie wyższa niż w wielu innych miastach Polski, a nawet znacznie wyższa niż np. w nadmorskim kurorcie – dodaje burmistrz. - Największym zainteresowaniem cieszyły się abonamenty miesięczne w wysokości 20 zł przysługujące osobom posiadającym Giżycką Kartę Mieszkańca – sprzedano ich aż 1543. Z tytułu opłat wniesionych kasa miejska została zasilona kwotą ok. 370 000 zł. Środki te w porozumieniu z powiatem zostaną przeznaczone na realizację inwestycji drogowych, przebudowę przejść dla pieszych, a także na bieżące utrzymanie i remonty dróg na terenie miasta.

Fot. mojegizycko.pl

Płatne parkingi przyniosły oczekiwane efekty, a zatem działania w zakresie płatnego parkowania w mieście będą kontynuowane w kolejnych latach. Prawdopodobnie też pojawią się nowe lokalizacje płatnego parkowania.

- Działania w zakresie płatnego parkowania będą kontynuowane przez najbliższe lata, ponieważ już w pierwszym roku funkcjonowania SSPP i PP widzieliśmy, że realizowane są podstawowe założenia wprowadzenia strefy czyli wymuszenie rotacji pojazdów oraz zwiększona dostępność miejsc parkingowych w centrum miasta – informuje Wojciech Karol Iwaszkiewicz. - Oczywiście w kolejnych latach nauczeni tegorocznym doświadczeniem postaramy się wyeliminować najbardziej problematyczne kwestie związane z funkcjonowaniem SSPP i PP. Wygląda na to, że w przyszłym roku jeśli chodzi o drogi i parkingi miejskie kształt strefy nie ulegnie zmianie. Obecnie MOSIR przeprowadza analizę pod kątem możliwości urządzenia płatnego parkingu w okolicy kładki nad torami od strony Ekomariny. Po zakończeniu przebudowy Placu Piłsudskiego, parkowanie tam będzie odpłatne. Rozważymy jednak, czy w ramach strefy czy jako indywidualne rozwiązanie.
Renata Szczepanik


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. zenON #3081246 16 lis 2021 12:50

    Zadowoleni mieszkańcy? To jakieś wolne żarty. Skoro głównym celem jest rotacja a nie łupienie kierowców to należałoby rozważyć bezpłatne pierwsze 15 minut postoju.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5