Wymiana partnerska ZSKŚiA w Aukstavaris na Litwie

2018-11-19 11:23:05(ost. akt: 2018-11-19 11:23:35)

Autor zdjęcia: ZSKŚiA w Giżycku

W dniach 17-19.10.2018r. sześcioro uczniów klas drugich II technikum agrobiznesu, II technikum budownictwa, II technikum inżynierii środowiska i melioracji pod opieką wychowawców p. Sławomira Łapkiewicza i Małgorzaty Krywko uczestniczyło w wymianie partnerskiej w Aukstadvaris na Litwie.
Celem wyjazdu było poznanie kultury, zabytków, potraw Litwy,, wymiana doświadczeń zawodowych oraz integracja młodzieży obu krajów.

Po przybyciu na miejsce i zakwaterowaniu, zwiedziliśmy budynek szkolny gospodarzy, w tym muzeum szkolne, w którym znajdują się stare kroniki, zdjęcia, świadectwa, przedmioty codziennego użytku. Tego samego dnia odbyły się wyścigi na torze kartingowym oraz zajęcia integracyjne, podczas których rozmawialiśmy o swoich zainteresowaniach, poznaliśmy muzykę którą słuchają nasi rówieśnicy i nauczyliśmy się tańców swoich przyjaciół.

Następnego dnia odwiedziliśmy pracownię, w której odbywają się zajęcia uczniów uczących się w szkole gastronomicznej. Tam nauczyliśmy się pieczenia kibinów oraz róż z jabłkami z ciasta francuskiego. Popołudniu pojechaliśmy na wycieczkę do Trok. Zwiedzaliśmy zamek położony na wyspie jeziora Galve oraz miasto. Wieczorem odbyły się zajęcia sportowe na strzelnicy sportowej, gdzie po odbytym instruktażu mieliśmy możliwość strzelania do tarcz z wiatrówki.

W ostatnim dniu pobytu na Litwie zwiedzaliśmy i poznawaliśmy pod opieką przewodniczki Wilno. Przepiękne miasto przepełnione historią zauroczyło wszystkich. Byliśmy przy Ostrej Bramie, zwiedzaliśmy kościoły, spacerowaliśmy starymi uliczkami poznając ich historię oraz odwiedziliśmy cmentarz na Rosie. W miejscu, w którym pochowane jest serce Józefa Piłsudzkiego zapaliliśmy znicz –zdarzenie, to zbiegło się z przypadającą w tym roku 100 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.

Pobyt na Litwie, piękna słoneczna jesienna pogoda, gościnność i życzliwość gospodarzy na długo zapadnie w naszej pamięci.

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: zsksiagizycko