„Dwójkowe” wycieczki rowerowe są super!

2017-10-26 10:10:22(ost. akt: 2017-10-26 10:11:32)

Autor zdjęcia: Agnieszka Krejczy

W Szkole Podstawowej nr 2 stawiamy na aktywne spędzanie wolnego czasu. Kraina Wielkich Jezior Mazurskich ma wiele do zaoferowania nie tylko żeglarzom. Szlaki rowerowe wiodą przez najpiękniejsze zakątki naszego regionu, dlatego uczniowie „Dwójki” postanowili wyruszyć na dwóch kółkach w teren.
Szkolne Koło Rowerowe przy SP 2 w Giżycku kontynuuje tradycję zapoczątkowaną 14 lat wcześniej, łącząc ruch na świeżym powietrzu z poznawaniem najbliższej okolicy i jej walorów turystycznych. Przez te wszystkie lata działalności zorganizowaliśmy około 100 wycieczek rowerowych oraz 3 rajdy 2 i 3 –dniowe. Przejechaliśmy łącznie ponad 5 tysięcy kilometrów! Uczestniczyło w tych wyprawach bardzo wielu uczniów, niektórzy z nich przyłączali się do rowerowych wycieczek będąc już absolwentami gimnazjum. Opiekunami podczas naszych wypraw, przewodnikami, mechanikami i „pielęgniarkami” są nauczyciele wychowania fizycznego: panowie Marek Radzewicz i Jerzy Wojciech Prokopowicz.

W nowym roku szkolnym 2017/2018 odbyły już trzy wycieczki. 16 września miał miejsce pierwszy rajd rowerowy. Trasa wiodła
z Giżycka przez Kruklin do Wydmin, gdzie zwiedziliśmy kościół Chrystusa Zbawiciela zbudowany w połowie XVI w., który uległ zniszczeniu podczas pożaru Wydmin w 1572 roku, odbudowano go na przełomie XVI i XVII wieku.

Po zregenerowaniu sił pojechaliśmy do Kruklanek przez Sołtmany, a z Kruklanek przez Pieczonki i Sulimy do Giżycka. Pogoda była piękna, a droga niezbyt długa (ok. 54 km). Dwa tygodnie później znów wyruszyliśmy poznawać Mazury na dwóch kółkach. Rano było trochę chłodno, ale za to bardzo słonecznie. Punktualnie o 9 wyjechaliśmy w kierunku Wilkas, by potem dotrzeć do Bogaczewa.

Tam krótki odpoczynek przy sklepie i dalej w drogę. Szybko dojechaliśmy do Rydzewa. Zwidzieliśmy kościół św. Andrzeja Boboli, wzniesiony w latach 1579-1591. To budowla o cechach mieszanych: gotyckich i barokowych. Fundamenty świątyni zostały zbudowane z kamieni polnych, zaś ściany z palonej cegły. Jednym z cenniejszych elementów wystroju kościoła są drewniane drzwi do zakrystii z XVIw. Podziwialiśmy także piękne Jezioro Boczne.

Najtrudniejszy odcinek czekał na nas za Rudą, gdzie wjechaliśmy na stary nasyp kolejowy. Nasypem tym dojechaliśmy do Upałt. Do Giżycka wróciliśmy przez Kożuchy i Pieczonki. To była najdłuższa trasa. W czasie trzeciej wycieczki rowerowej pogoda nie była już dla nas taka łaskawa, padał deszcz. Z jego powodu trasa początkowo zaplanowana na 50 km uległa skróceniu. Ostatecznie przejechaliśmy pętlę: Giżycko - Sterławki Małe - Szczybały Giżyckie - Wilkaski – Giżycko. Szkoda, że jesienna aura nie sprzyja rowerowym wyprawom. Nie damy jednak zardzewieć naszym jednośladom.
Z nastaniem pierwszych, cieplejszych dni, pod czujnym okiem naszych opiekunów i przewodników wyruszymy poznawać nieodkryte przez nas miejsca.