Turystyczna strategia rozwoju miasta

2016-09-23 10:41:56(ost. akt: 2016-09-23 10:46:20)
Giżyccy radni na jednej z poprzednich sesji - zdjęcie jest tylko ilustracją tekstu

Giżyccy radni na jednej z poprzednich sesji - zdjęcie jest tylko ilustracją tekstu

Autor zdjęcia: Archiwum GG

W środę, 28 września o godzinie 16 spotkają się giżyccy radni na kolejnej sesji Rady Miejskiej. Obrady poprzedzone będą spotkaniami rajców w ramach stałych komisji. A jest nad czym debatować, bowiem w programie szereg istotnych dla życia miasta projektów uchwał.
Jedną z nich, i to bardzo ważną dla przyszłości Giżycka będzie przyjęcie strategii rozwoju do 2025 roku. Proponowane kierunki właściwie sprowadzają się do jednego – turystyki z pracą na rzecz ofert całorocznych. Inne formy działalności gospodarczej w strategii nie są tak eksponowane jak wspomniana turystyka.
Warto też zwrócić uwagę na punkty dotyczące rozwoju układu komunikacyjnego, w tym przepraw mostowych przez Kanał Giżycki (Łuczański). Według założeń autorów strategii powinny powstać dwie takie przeprawy – jedna na przedłużeniu ulicy Łuczańskiej z łącznikiem do ulicy Sikorskiego, oraz druga na przedłużeniu ulicy Kolejowej do św. Brunona. Potrzeba tego rodzaju inwestycji nie ulega wątpliwości, a biorąc pod uwagę przewlekłości procesów inwestycyjnych to prace powinny już trwać, żeby cokolwiek z tych zamierzeń do 2025 roku powstało.
Interesującym zamierzeniem zarysowanym w strategii jest projekt „przejęcie” na potrzeby miasta tzw. Portu Węglowego, co wydaje się działaniem jak najbardziej słusznym.
Kolejnym punktem ważnym dla rozwoju miasta będzie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego kwartału ograniczonego ulicami: Dąbrowskiego, Warszawską, Bohaterów Westerplatte i Kolejową. Na pewno wiele osób pamięta projekt jednego z przedsiębiorców zbudowania ośmiopiętrowego budynku przy ulicy Bohaterów Westerplatte. Projekt wzbudził dyskusje społeczne – pojawiły się głosy za i przeciw. Wspomniany projekt uchwały rozstrzyga ten problem – takiego wysokiego budynku w tym miejscu nie będzie. Co najwyżej może tu powstać obiekt pięciopiętrowy.
Przypominamy – każdy mieszkaniec miasta ma prawo uczestniczyć w obradach, i przysłuchiwać się dyskusjom rajców.
GG

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Ścieżka rowerowa... #2073193 | 89.229.*.* 25 wrz 2016 23:46

    ... do Węgorzewa. Węgorzewo robi ścieżkę w stronę Bań Mazurskich. U nas jest, ale w mieście.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Praca!!!! #2073189 | 89.229.*.* 25 wrz 2016 23:30

    praca, praca!!!!!! Czyli rozwój gospodarczy. Praca całoroczna dla młodych ludzi !!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. DEZERTER #2072284 | 81.190.*.* 24 wrz 2016 07:46

    Trasa rowerowa wokół Niegocina przy brzegu z widokiem na jezioro tak jak mają w Olecku i w Ełku !!!

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. huk #2072203 | 89.229.*.* 23 wrz 2016 21:53

      Budowa obwodnicy, zlikwidowanie zbędnego torowiska, czyli przeniesienie składu opałowego i czegoś tam jeszcze .

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. NO #2072017 | 89.229.*.* 23 wrz 2016 17:13

      Turystykę zostawmy prywatnym inwestorom, miasto hoteli nie będzie budowało. Oczywiście należy zagospodarować plażę. nabrzeże eko-marina Borowo, ale do tego nie jest potrzebna turystyczna strategia. Takie przedsięwzięcia to powinna być norma. Ełk nie jest miastem turystycznym, a potrafił zagospodarować nabrzeże jeziorka. Jeśli będzie potencjał ludzki, ludzi miejscowych, to i pasaż będzie funkcjonował tak jak powinien funkcjonować

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (10)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5