Nowy most nad Kanałem Łuczańskim

2016-09-02 10:45:07(ost. akt: 2016-09-02 12:43:11)
Most ma powstać między ulicą Łuczańską a dojazdem do ulicy Jasnej i Sikorskiego

Most ma powstać między ulicą Łuczańską a dojazdem do ulicy Jasnej i Sikorskiego

Autor zdjęcia: Archiwum GG

W 2018 roku rozpocznie się budowa nowego mostu na Kanale Łuczańskim (Giżyckim). Według wstępnych planów inwestycja miałaby być realizowana we współpracy z wojskiem. Most ma połączyć ulicę Łuczańską z wyjazdem w ulicę Sikorskiego.
Most będzie miał konstrukcję drewnianą z opcją (po zakończeniu okresu używalności) wymiany na podobną konstrukcję ze specjalnych kompozytów. Nowa przeprawa będzie miała dwa pasy ruchu dostępne dla pojazdów o masie do 3,5 t.

— Budowa mostu to ogromna inwestycja pod względem finansowym i organizacyjnym, dlatego wymaga czasu, bo praca musi być wykonana od podstaw — informuje na portalu "burmistrziwaszkiewicz.pl" burmistrz Giżycka Wojciech Iwaszkiewicz. — Ale jednocześnie to inwestycja niezwykle ważna i wydająca się być kluczową dla komunikacji, a także bezpieczeństwa. Dlatego postanowiłem zwrócić się z prośbą o pomoc do wojska. Giżycko jest miastem garnizonowym, a obiekty wojskowe leżą po obu stronach kanału. Było trochę rozmów, ustaleń... i właśnie nadeszła wiadomość od Dowódcy Generalnego Rodzaju Sił Zbrojnych - Pana Generała broni dr. Mirosława Różańskiego: jest możliwość wsparcia budowy przez wojsko! To naprawdę świetna wiadomość. Obecnie ustalamy warunki i wszystko wskazuje na to, że niebawem przystąpimy do projektowania, aby być gotowym na 2018 rok. Wstępna lokalizacja: ul. Łuczańska - ul. Jasna, z dojazdem do ul. Sikorskiego. Ten przebieg jest najmniej problematyczny. Zostawiliśmy już rezerwę przy pasie drogowym na al. Wojska Polskiego, przejęliśmy już ul. Łuczańską, mamy także teren przy ul. Jasnej.
GG

PS Zapraszamy do galerii. Pokazujemy miejsca, które zapewne zmienią się w związku z planowaną inwestycją

Czytaj e-wydanie


Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.

Swoją stronę założysz TUTAJ ".http://gizycko.wm.pl/user/register
Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się  informacją:
">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie.   Pomogę: Igor HrywnaCzytaj e-wydanie

Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mieszkaniec #2059206 | 159.205.*.* 5 wrz 2016 11:20

    jaki gospodarz taki most i wszystko w tym temacie

    odpowiedz na ten komentarz

  2. BOB Budowniczy #2059149 | 213.73.*.* 5 wrz 2016 09:03

    Budowa mostu drewnianego o ograniczonym okresie użytkowym jest wręcz priorytetowa! Będzie to może na krótko ale przecież oszczędnie! Koszt budowy mostu przebudowy dróg, skrzyżowań, oświetlenia ulicznego, chodników, sygnalizacji na skrzyżowaniach bo bez takiej nie widzę wjazdu na ul. Sikorskiego jest przecież niewielki a można to zdemontować potem lub przebudować, przerobić przecież coś robić trzeba! Również z punktu widzenia wojska drewniany most o nośności 3,5t może mieć strategiczne znaczenie! To chyba pociągniecie taktyczne! w razie co most sam zawali się pod naporem wroga a do wysadzenia pozostaną ze daw mosty do obrony oszczędność i pragmatyzm! Mam pomysł ! Eureka! Przenieść przewiesić bujaną kładkę! chyba na długość starczy! :-)

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. myślenie nie boli #2058854 | 89.229.*.* 4 wrz 2016 17:04

    Problem jest z rozwiązaniami komunikacyjnymi, a nie w ilości mostów. Przykład Warszawy - ( encyklopedia) "na znajdującym się w granicach administracyjnych miasta 28-kilometrowym odcinku rzeki znajduje się 10 stałych mostów – 8 drogowych i 2 kolejowe". Giżycko na odcinku dwóch kilometrów z małym hakiem posiada pięć przepraw przez kanał: trzy drogowe, jedno piesze i jedno kolejowe z możliwością przejścia dla pieszych. Czy potrzebna jest nowa przeprawa przez kanał Giżycki ? Po przebudowie obwodówki (o ile do niej nastąpi) raczej nie, ale od przybytku głowa nie boli. Moim skromnym zdaniem mostów na kanale wystarczy, władze miasta powinny jednak zastanowić się nad ich funkcjonalnością. Jako jeden most mógłby służyć most kolejowy - po przebudowie kolejowo - drogowy, ewentualnie kładka zaprojektowana jako przeprawa pieszo - drogowa. Obecnie wszystko idzie w tym kierunku że kolej musi mieć oddzielny, piesi oddzielny, rowerzyści oddzielny , samochody oddzielny ........ most przez kanał, zaraz ktoś wpadnie na to że i pieskom należy się oddzielna przeprawa !?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. ja sem szachal #2058777 | 77.253.*.* 4 wrz 2016 15:16

      bedzie takie usprawnienie, ze sie rondo na wojska polskiego zapcha dubeltowo, nie dosc, ze od obwodnicy to jeszcze od al.WP. A jak kolej proponowala wspolna przeprawe w z wiazku z elektryfikacja to iwanowi nie pasowalo, a miejsce byloby sensowniejsze

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

    2. konkret #2058630 | 89.229.*.* 4 wrz 2016 10:21

      Jak będzie drewniany most to poco budować dziesięć metrów obok kładkę ? Przecież tym mostem będzie można bezproblemowo przemieszczać się jednośladem i wózkami z dziećmi.

      odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (19)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5