Szóstoklasiści w Gimnazjum nr 1

2016-04-14 10:02:53(ost. akt: 2016-04-14 10:05:02)

Autor zdjęcia: Gimnazjum nr 1 w Giżycku

W tym roku Dzień Otwarty miał miejsce 8 kwietnia, wzięli w nim udział uczniowie wszystkich giżyckich podstawówek, a nauczyciele z ogromną pomocą swoich wychowanków przygotowali szereg atrakcyjnych zajęć.
Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Giżycku ma zwyczaj zapraszać giżyckich szóstoklasistów w swoje progi. Uczniowie szkół podstawowych mogliby być niechętni dodatkowym lekcjom w nowej szkole po wysiłku, jakim był dla nich sprawdzian szóstoklasisty. Jednak zajęcia w Jedynce cieszą się sporym powodzeniem i dostarczają przyszłym gimnazjalistom dużo radości, a także bezcennej możliwości zapoznania się ze szkołą i nauczycielami od wewnątrz. W tym roku Dzień Otwarty miał miejsce 8 kwietnia, wzięli w nim udział uczniowie wszystkich giżyckich podstawówek, a nauczyciele z ogromną pomocą swoich wychowanków przygotowali szereg atrakcyjnych zajęć.

Uczniowie naszej szkoły realizowali swój projekt edukacyjny pod tytułem: Czary mary – czyli jak poczuć „chemię” do chemii. Grupa młodych chemików wyczarowała m.in. „Lokomotywę”, „Smoka – Czarną Bestię”, „Tęczowe mleko”, „Ducha w butelce” oraz „Szczeknięcie psa”. Tak poetycko brzmią nazwy przeprowadzonych reakcji. Goście mogli dotknąć sztucznego śniegu, wywołać sztorm oceanu w butelce i zmieniać kolory tęczowego mleka, a nawet usłyszeć odgłosy ducha z butelki, za co nagrodzili gimnazjalistów gromkimi brawami i miejmy nadzieję, poczuli „chemię” do chemii.

Na matematyce zespół uczniów gimnazjum przygotował szóstoklasistom do rozwiązania gry i łamigłówki. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Nasza propozycja spotkała się z zainteresowaniem gości, którzy chętnie grali w Farmera, Pentago, Qwirkle, Rummikuba, Łap prosiaka, Blokusa i Tantrixa. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również lustrzane odbicia, różnego rodzaju układanki logiczne i układanka 3 widoki. Za zaangażowanie szóstoklasiści zostali nagrodzeni motywcami i cukierkami. Uśmiech na ich twarzach to dla nas największe podziękowanie.

Warsztaty origami to kolejne spotkanie z uczniami ze szkoły podstawowej.
W czasie warsztatów wykonaliśmy fantastyczne wianuszki, kwiaty wiosenne, figury przestrzenne techniką origami. Uczniowie samodzielnie zrobione prace mogli zabrać do domu. Origami nie jest trudną sztuką - można się przy niej świetnie bawić, daje dużo zadowolenia, satysfakcji, a także pobudza i rozwija wyobraźnię. Tego typu zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, ponieważ sprawia im radość i daje satysfakcję z wykonanej pracy
Szóstoklasiści mieli również okazję uczestniczyć w lekcji języka niemieckiego. Zajęcia rozpoczęły się od rozgrzewki językowej. W dalszej części zajęć uczniowie podzieleni na zespoły pracowali nad słownictwem niemiecko-angielskim z dziedziny sportu i jedzenia. Oba zadania miały na celu wskazanie podobieństw między językiem niemieckim i angielskim, dzięki czemu młodzi językowcy przekonali się, że nowy język może okazać się wcale nie taki „obcy”. Przy rozwiązywaniu zadań korzystali oczywiście z multimedialnego wyposażenia pracowni językowej oraz ciekawych aplikacji internetowych.
Klasy szóste wzięły także udział w zajęciach języka angielskiego, na których przy pomocy nowoczesnego sprzętu multimedialnego miały możliwości poćwiczyć słownictwo związane z żywnością, sprawdzić się wykonując ćwiczenia i gry interaktywne związane z tym tematem. Okazuje się, że praca w laboratorium językowym z tablicą interaktywną nadal nie jest dla uczniów codziennością i perspektywa takiej pracy w przyszłości wydaje im się bardzo atrakcyjna.

Na fizyce zaprezentowano doświadczenia związane z oddziaływaniami elektrycznymi i magnetycznymi. Uczniowie obserwowali świecenie tajemniczych substancji, podobno były to wodór i rtęć, ale nigdy nie wiadomo.
Na lekcjach biologii uczniowie klas szóstych bez trudu rozpoznali gatunki ryb żyjących w naszych jeziorach i rzekach. Obejrzeli zęby gardłowe i skrzela okazów szczupaków złowionych w jeziorze Niegocin. Wszyscy uczniowie mieli możliwość praktycznego poznania anatomii ryby poprzez właściwe ułożenie modelu okonia. Natomiast chętni pokusili się o złożenie korpusu człowieka.

Na zajęciach z geografii , uczniowie odbyli długą podróż po świecie, Europie i Polsce. Na początku w ramach gry dydaktycznej, korzystając z tablicy multimedialnej, odwiedzili poszczególne kontynenty, po czym na dłużej zatrzymali się w Europie. Szóstoklasiści odwiedzili także niektóre miasta Polski. Należy zaznaczyć, iż dotrzeć do nich wcale nie było tak łatwo . Podpowiedzi typu : miasto tatusiów: ( chodzi o Ojców) , czy okrągła plaża ( chodzi o Kołobrzeg) wzbudziły ogromne zainteresowanie uczniów i spowodowały, iż szóstoklasiści dobrze się bawili i uczyli, a przecież o to chodziło.

Dzięki prezentacjom na temat zajęć z żeglarstwa szóstoklasiści przekonali się, jak wspaniale można spędzać czas, mieszkając w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich. Mogli również poczuć się, jak na Niegocinie w pełni sezonu, ponieważ przed szkołą stała zacumowana żaglówka na pełnych żaglach. A uczniowie klas żeglarskich przekonali ich, że dobra zabawa na zajęciach trwa nie tylko latem i oprócz łódek uczniowie poznają też bojery, deski surfingowe.
Na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa szóstoklasiści ratowali życie. Mieli okazję zobaczyć symulację wypadku i sprawdzić się w udzielaniu pierwszej pomocy: założyć opatrunek kolegom i wykonać resuscytację krążeniowo – oddechową na profesjonalnym fantomie.

Nasza szkoła z żalem pożegnała szóstoklasistów krótkim i humorystycznym przedstawieniem oraz koncertem zespołu eF.Mx w składzie; Filip Żygałło (perkusja), Oskar Pastor (klawisze), Mateusz Kowaluk (saksofon) i Katarzyna Ziółkowska, Weronika Puchalska (wokalistki). Dziękujemy Wam Uczniowie za przybycie i mamy nadzieję, że ponownie zobaczymy się we wrześniu.

Gimnazjum nr 1 w Giżycku


Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP1

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5