Elektryfikacja linii Korsze - Ełk na liście rezerwowej

2015-07-24 12:04:56(ost. akt: 2015-07-24 12:29:34)
Linia przerywaną zaznaczono inwestycje na liście rezerwowej

Linia przerywaną zaznaczono inwestycje na liście rezerwowej

Autor zdjęcia: Źródło: mir.bip.gov.pl

W najbliższych latach kilka szlaków kolejowych w naszym województwie czeka gruntowny remont. Niestety, inwestycja najbardziej interesująca mieszkańców naszego powiatu - czyli elektryfikacja odcinka Korsze - Ełk - znajduje się na liście rezerwowej.
Szczegóły zawiera projekt Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, który dostępny jest na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Wśród przewidzianych na nową perspektywę unijną inwestycji są ważne szlaki kolejowe Warmii i Mazur. Niestety, inwestycja, która najbardziej interesuje giżycczan - czyli elektryfikacja linii kolejowej z Korsz do Ełku - znalazł się na liście rezerwowej. Wszystkich pozycji na liście jest 146, miejsca rezerwowe zaczynają się od poz. 113, "nasza" inwestycja za 400 mln zł zajmuje miejsce 119.

Realizatorem KPK jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Szacuje się, że otrzyma ze środków UE przynajmniej 9,48 mld euro (39,8 mld zł) dofinansowania. Aby środki UE przeznaczone na infrastrukturę kolejową mogły zostać wykorzystane, wymagane jest również znaczne wsparcie ze środków krajowych. Z budżetu państwa na realizację zadań PKP od 1 stycznia 2015 roku trafi 22 325 mln zł.

Wśród linii wytypowanych do modernizacji w naszym województwie w pierwszej kolejności są odcinki Działdowo-Nidzica-Olsztyn oraz Szczytno-Pisz-Ełk, Olsztyn-Braniewo, Jabłonowo-Iława-Olsztyn-Korsze.

KT

Komentarze (16) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ya #1782174 | 83.6.*.* 24 lip 2015 12:50

    To kiedy w końcu trafi do nas pendolino?

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. a może #1782177 | 81.190.*.* 24 lip 2015 12:54

    PKP powinno płacić coroczne odszkodowania dla miasta za to że ogranicza jego rozwój, a w zamian nic nie oferuje . Jeśli główny trakt kolejowy będzie przebiegał przez Szczytno (a wszystko na to wskazuje - lotnisko) , to należałoby walczyć o likwidację tej (giżyckiej) linii, a nie o jej elektryfikację. Czy tory w mieście są potrzebne dla kilku lokalnych połączeń z Olsztynem i Ełkiem ? Zlikwidować tory, stworzyć dwie stacje Giżycko - Miasto, Giżycko - Niegocin (Wilkasy) i efekt będzie dokładnie ten sam - przy okazji PKP zaoszczędzi :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    1. endriu #1782191 | 83.31.*.* 24 lip 2015 13:13

      Co zadupie to zadupie. Już fale radiowe zawracają i pociągi w niedługim czasie. hahaha

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

    2. olać Olsztyn #1782245 | 81.190.*.* 24 lip 2015 14:56

      Giżycko pod każdym względem inwestycyjnym w tym śmiesznym województwie jest na liście rezerwowej. Podobnie jest zresztą z obwodówką.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. TZN XENNA #1782314 | 89.229.*.* 24 lip 2015 16:00

        To co się dzieje z modernizacją kolei od 20 lat do Giżycka to skandal , od Korsz pociąg wlecze się tak ,że podobno parowóz za czasów Prus Wschodnich jeżdził szybciej !!! A tory nieogrodzone w Giżycku i niebezpieczne przejście na plaże , mosty na kanałami ąż proszą o wypadek !!!

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (16)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5